Passbeskrivning 2017

Löpning med Chris Olsson

Löpning med intrevaller , alltså löpning i olika tempo vilket ger goda resultat på konditionen med snabbt resultat. Chris ger er även tips på vägen i sin löparskolning. Lär dig löpning som ett proffs.

Dansmix Med Eira Fuglstad

På denna klass arbetar vi med stil, presentation och scenisk framförande där vi sätter rytmik, dynamik och musikalitet i centrum. Klassen börjar med en uppvärmning där du tränar koordination, kondition och styrka. Sedan arbetar vi med koreografi med danssteg från olika stilar som t.ex. jazz, street och modern. Vi lovar dig skön musik och grym dansglädje! Valfri klädsel, inneskor eller barfota.

Gummibandsfys kompisträning med Susanne Johansson

Upplägget levererar flås, styrka, rörlighet, obalans, glädje och kanske lite mjölksyra.
Funktionell träning som ibland på ett utmanande sätt jobbar igenom hela din kropp i parövningar likaväl som enskilt. Vi växlar mellan övningar med styrka, obalans och kondition i en skön mix och med rörelser i olika rörelseplan.
Är det möjligt att skratta, svettas, utmanas, samarbeta, peppa varandra och samtidigt ha kul? – kom och testa så får du ge mig svaret efteråt!
Häng med och gör det efter din förmåga, med just din stil …Good is enough!
Efter passet kan du köpa din egen ”Gummibandsloop” som du använt under passet till rabatterat pris av mig. Swisch alt kontant. Pris: 80 kr.

Foamrollerpass med Susanne Johansson

Foamrolling – Både träning och egenmassage!
Att träna med en foamroller har blivit allt vanligare på både gym och i hemmamiljö. Foamrolling kan ge dig bättre hållning, styrka, rörlighet och balans. Rörelserna blir mer effektiva samtidigt som du kan ge dig själv en djupare massage genom att vi stannar upp och tar tag i vissa områden för att lite ”skönt- ont” - foam roll övningar kan i början kännas lite smärtsamt genom att stela muskler får tryck på sig då hela kroppens vikt trycker mot något område med hjälp av produkten.
Vi kör styrkeövningar med fokus på core musklerna blandat med lite egen massage.
Efter passets slut har du möjlighet att köpa din egen ”Foamroller ”till rabatterat pris.
Säljs efter avslutat pass
Obs!!! Begränsat antal platser

Medelgympa med Anita PErsson

Gympa utan krångliga koordinationer & utan svåra hopp. Passet är främst upplagt för ökad träning & rörlighet i leder samt stärkande av muskelkorsetten (mage & rygg).
Lätt styrketräning & kondition ingår. 
Anita Persson håller i vanliga fall pass åt gymmix.

Zumba med Sandra Klöfver

Ett glädjefyllt och dynamiskt danspass baserat på latinamerikansk- och internationell musik och dansrörelser. Vi kombinerar snabba och långsamma rytmer i enkla steg och tränar kondition, styrka, balans och flexibilitet. Du behöver inga förkunskaper. Rörelseglädje till heta rytmer står i fokus. - Join the Party! Ledare Sandra Klöfver (Karma Träningscenter)

Soma Move Med Hanna Lindqvist och Sandra Klöfver

En holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Individuell träning i grupp där du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Ledare Hanna Lindqvist (Karma Träningscenter och Gymmix Ljusdal) och 
Sandra Klöfver (Karma Träningscenter)

självförsvar Grundkurs med  Sensei Jim Berglund

Vi kommer gå igenom lite tekniker och tankar vad gäller Goshinjutsu (självskydd) som är en del av vår budo.
Bujinkan är en organisation som består av 9 olika japanska skolor där 6 av dom är traditionella kobudo (gammal budo) skolor och 3 av dom är "ninjaskolor"
Så det vi tränar har en stor bredd med allt ifrån obeväpnad kamp till strid i rustning med hillebardar, spjut och tunga stridsklubbor. I bästa fall kan jag ta med mig lite utrustning för beskådan.
Det är den fysiska sidan som blir vad jag hinner bjuda på.
Sen finns det självklart en mental sida som jag inte kommer att hinna med att presentera, men den finns.

Ninjakidz:
Barn/ungdomsträningen kommer att handla om grovmotorik och rörelser som är utvecklande för den ålderskategorin.
Lite gångteknik, repteknik, handledsfrigöringar, kastlekar etc. beroende på vad vi hinner med.

Karate Fys

Karatefys går ut på att få kroppen att prestera maximalt under minimal ansträngning. Vi går igenom grunden för hårda slag och sparkar. Sen kör vi teknikerna två och två med mitsar ( som en boxsäck man håller i) för att känna var kraften tar vägen i teknikerna och hitta tajmingen i kime (kraftanstänningen i slutet av slaget eller sparken). Där emellan blir det en hel del spänst och explosivitet övningar. 

yinyoga, Ida Lindqvist och Frida Levinsson

Yinyoga fokuserar vi mer på bindväven och våra meridianer som är kopplade till våra organ. Vi går in sakta i positionerna, stannar i flera minuter (mellan 3­5) och går sedan försiktigt ur positionen. Vi kommer använda mycket stöd så vi verkligen kan slappna av. Passar de flesta oavsett ålder eller krämpor då jag gärna hjälper med alternativ om något känns galet! Fokus ligger på andningen och på oss själva! Välkommen till en stilla stund.

cirkelpass, Maria thor (gymmix ljusdaL)

Är en effektiv och rolig träningsform som innehåller styrke- och konditionsövningar med hög intensitet. Passet ger en bred och mångsidig träning. Vi använder kroppsviktövningar. Övningarna anpassas och alla kan deltaga.

mediyoga, helena brink

MediYoga är en svenskutvecklad terapeutisk yogaform som har nått ut brett i samhället genom att knyta samman mångtusenåriga holistiska redskap med modern skolmedicin. MediYoga är, samtidigt som den syftar till att stötta den egna läkningen också en del av ett större filosofiskt system ämnat att skapa en djupare balans i människan. Alla kan delta i MediYoga. Den kan utföra liggande, sittande på stol eller sitta på golvet.